Oscarsgalan förra veckan (Oscarsgalan 2010/ 82ndra årliga Oscarsgalan)

Var det någon som var uppe och såg galan förra veckan? Jag önskar jag hade gjort det men det gjorde jag inte och därför skriver jag pristagarna här nedan:

Bästa film:
The Hurt Locker

Bästa biofilm:
Avatar

Bästa dokumentär:
The Cove

Bästa animerade film:
Upp

Bästa manliga huvudroll:
Jeff Bridges Crazy heart

Bästa kvinnliga huvudroll:
Sandra Bullock The blind Side

Bästa manliga biroll:
Cristoph Waltz Inglourious Bastards

Bästa kvinnliga biroll:
Mo’Nique Precious: Based on the novell by Sapphire

Bästa regissör:
Kathryn Bigelow The hurt locker

Jag har inte skrivit med allting men ni kan hitta mer priser och nomineringar HÄR

Taggat:

Kommentera

