Prinsen och Jag



Genre: Romantik, Komedi
Tid: 1 timme & 51 minuter
Release: 21 Maj 2004
Soundtrack: Finns HÄR
Nomineringar: 1
Uppföljare: Prinsen och Jag II: Kungligt Bröllop; Prinsen och Jag III: Kunglig bröllopsresa
Skådespelare: Julia Stiles, Luke Mably, Ben Miller, Miranda Richardson, James Fox

Handling:  Prins Edvardkänner sig uttråkad och efter att hans mor och far klagar på honom, bestämmer han sig för att lämna Danmark och åka till Wisconsin och plugga på collage.
Paige Morgan är den enda av hennes barndomsvänner som försöker ta sig ifrån sin barndomsstad och bli något. På collaget träffar Edvard (som nu kallas Ediie) Paige, och de blir efter ett tag tillsammans. Men vad händer när några journalister dyker upp och tjatar på Eddie om hans plikter som prins, vilket han inte har berättat för Paige att han är. 

Jag tycker: 5/5! Den är verkligen jättebra! Jag gillar speciellt den sista scenen i filmen, och jag fullkomligt avgudar Julia Stiles!

Kommentera

