True Blood Säsong 1


Genre: Drama, Fantasy
Avsnitt: 12
Tid: 54 minuter
Första Visningsår: 2008
Sammanlagda säsonger: 4 – kommer säkert fler
Skådespelare: Anna Paquin (Sookie Stackhouse), Sam Trammell (Sam Merlotte), Ryan Kwanten (Jason Stackhouse), Rutina Wesley (Tara Thornton), Nelsan Ellis (Lafayette Reynolds), Stephen Moyer (Bill Compton)

Handling: True Blood utspelar sig i en liten stad i Lousiana, USA. Vampyrer håller sej inte längre hemliga utan har också rättigheter, och dricker en dryck som är som blood, kallad Tru Blood.
En kväll när Sookie jobbar med sina vänner på baren så klampar vampyren Bill in och det börjar att bli en klassisk människa-vampyr romans, dock är Sookie inte normal utan hon kan höra tankar, utan Bills. 
Samtidigt som Bill visar sig ute i staden pågår en mängd mord, och polisen pekar ut Jason, Sookies bror som mördaren.

Jag tycker: 5/5!🙂 Herregud! Jag kunde inte sluta titta! Jag tittade igenom hela säsongen på en helg! Jag älskar den! Det är något för alla. Jag gillar särskilt när Alexander Skarsgård kommer in i serien och pratar svenska lite då och då! :) 

Taggat:

Kommentera

