Pan Am

Pan American är flygbolaget som under 60-talet slår stort, med sina jorden runt och over-seas flygningar. Med bas i New York får följa livet av 4 flygvärdinnor och deras 2 piloter.

Kate (Kelli Garner), en rödhårig tjej i 20-årsåldern har jobbat för Pan Am, och CIA för ett bra tag innan systern Laura (Margot Robbie) bestämmer sig för att ansöka till jobbet.
Laura har precis sprungit ut ifrån sitt bröllop med sin syster vid sin sida, när hon bestämmer sig för att hon behöver se världen, och det kan hon göra med Pan Am! Nu är Laura nyligen utexaminerad och hamnar på samma flyg som sin syster, vilket skapar en hel del oroligheter.
Maggie (Christina Ricci) är den lilla tjejen i gänget med attityden och de stora flörtkunskaperna. Utan henne skulle resandet för vännerna inte vara lika trevlig, och utan henne, skulle personalen på Pan Am’s högkvarter ha ett mycket enklare arbetsliv. Trots sin trånga lägenhet med flera rumskompisar släpper hon snabbt in Laura i sitt hem och i sitt hjärta.
Collete (Karine Vanasse) är fransyskan som nu efter andra världskriget äntligen kan leva sitt liv i New York och även göra det hon älskar, att resa. Under en flygtur till Paris, visar Collete sin kollega, förste piloten Dean (Mike Vogel) och de delar ett romantiskt ögonblick, som skulle varit mer romantiskt om Dean inte hade varit full.
Dean har just fått sitt hjärta krossat av tjejen han trodde älskade honom, den förre detta Pan Am värdinnan Bridget som utan anledning försvann. Nu några månader senare har han en befodrad och lever sitt liv som om en riktig ungkarl, något hans vän andre piloten Ted (Michael Mosley) ofta påpekar.
Ted är nog den enda personen i serien med en bakgrund som amerikansk testpilot, något han var sparkad ifrån, trots hans rika föräldrars kontakter. Nu jobbar han istället för Pan Am. Vid en av Lauras försra åkturer för Pan Am, har den en incident som påverkas hela tiden, och jag tror att Ted blev kär i Laura vid första ögonkastet, eller möjligtvis i Paris.

Av serien har hitills 7 avsnitt kommit ut, och på måndag kommer det 8:onde, seriefinalen!

Här är en trailer:

Och här är mina åsikter (Markera för att se)
Okej, jag älskar Maggies karaktär! Cristina Ricci får henne verkligen att bli verklig! Det finns inget i denna serien jag ogillar när jag tänker efter, det ända jag tänker på speciellt är att det nästan bara handlar om Laura och Kates bråk, Lauras problem eller Kates karriär i CIA!

Mina favorit avsnitt är de med flashbacks från Maggies och Colletes bakgrund, för de är två karaktärer som vi inte har fått veta så mycket om.

Det andra jag tänkte på att piloterna har inte så stor roll egentligen, men de kan ha större. Det känns nästan som om de slänger in deras korta dialoger och händelser för att fylla ut tiden. För att det inte ska bli så tjatigt att se tjejerna hela tiden.

Jag ser varje nytt avsnitt, men jag vet inte om jag skulle göra det om det kom ut en tisdag istället för en måndag. Tisdagar är alltid fulla, men måndagar är korta. Det här är en serie jag inte vet om jag ska fortsätta att kolla på i framtiden!

Taggat:

Kommentera

