Fredags TV: 11/11 2011 Del 1

OBS! Markera texten för att se spoiler texten och mina tankar! OBS!

The Vampire Diaries – ”Homecoming”: I detta avsnittet kommer Klaus tillbaka, och gänget försöker så klart stoppa honom. Det är Homecoming fest på skolan men i sista minuten flyttas allt till Tyler. 

Jag älskar scenen när Elena hugger Rebekah! Den är så awesome! Det enda jag kunde tänka var, That Bitch is going down. Fast det kändes lite som att Rebekah ser på Elena som en vän. 

Jag älskar hur de försöker döda Klaus, och tycker att det är tråkigt att Michael dog i stället, hur ska de nu döda Klaus? Finns det något som kan döda honom? Och kommer Klaus ta ut hämnd? Jag tror iallafall på det sista, Klaus är inte den personen som släpper saker i det första taget.  

Sist, men inte minst. Detta var en säsongsavslutning. Det kändes det inte som, även om det bara var midterm, men det kändes som ett helt vanligt avsnitt. Det var lite tråkigt. Annars var avsnittet bra ”in an ordinary kind of way”. 

The Secret Circle – ”Balcoin”: Witch hunters är närmre och närmre, Faye och Adam listar äntligen ut att Jake är en av dem. Jake och Cassie kommer närmre varandra. Melissa och Diana hjälper sina föräldrar anordna en bal. Medans Melissas kusin Holden dyker upp. 

Så, Jake är borta nu? Faye och Adam fick iväg honom ifrån Cassie? Skönt, även om jag älskade honom och Cassie tillsammans, så verkar det inte som om manusförfattarna gör det. Det blir lite tråkigt nu när det inte finns så många killar i serien, men jag är rätt säker på att Holden är där för att stanna (tyckte jag läste det någon stans). 

Jag blev jätteglad när Faye listade ut det, men blev lite förvånad på hur snabbt resten av gänget trodde henne, jag trodde de skulle vara som om de inte trodde henne, hon är en avundsjuk ex flickvän. Men Adams reaktion var väldigt förutsägbar, han har inte gillat Jake alls hittills. By the way, det känns som om Adam och Cassie äntligen kan få en chans tillsammans. 

Så Cassie härstammar från goda och onda häxor! Undra om det har några fler bieffekter än att hon kan göra magi själv. Vill också tillägga att bieffekterna på hennes mormor är rätt kusliga och Cassie har märkt att någon har kastat magi över henne, något att se fram emot i nästa säsong. 

Diana och Holden, hm, det skulle funka riktigt bra tror jag. Gillade inte Adam/Diana alls mycket så det kommer bli roligt att se. 

Och sist men inte minst, detta var en säsongsfinal med mer sting om man jämnför med TVD, det enda som gjorde mig förvånad var hur de tacklade hela den här onda mamma-pappa grejjen. Jag vill så gärna veta varför Dianas pappa och Fayes mamma är ensamma om att jobba för att få magin tillbaka. För det är väll det de gör? Och varför blandar det inte in någon annan i mixen, Adams pappa och Melissas föräldrar borde finnas kvar. Eller? Vi får se den 6 Januari! 

 

Taggat:,

Kommentera

