Insidious

Genre: Skräck, Thriller
Tid: 1 timme och 43 minuter
Release: 13 Maj 2010
Skådespelare: Patrick Wilson, Rose Byrne, Ty Simpkins, Lin Shaye, Barbara Hershey

Handling: En dag i ett nytt hus, som ingen gillar går den äldste sonen av misstag upp på vinden, där faller han ner för en stege och ser något som gör honom medvetslös. Han mår bra, ända tills han somnar och inte vaknar upp igen…
Familjen börjar att se otäcka saker om natten och bestämmer sig för att flytta, när inget händer ber de om hjälp och de får veta att deras son är på väg att bli besatt av en demon.

Jag tycker: 5/5! Skitbra och riktigt läskig film (såg den dessutom under en filmkväll i en kolsvart skola), inget för de som ogillar skräckisar (jag). Jag önskar att ni skullle få se fler sådana här recensioner i bloggen men då skulle jag ljuga. Jag blev jätteglad, trodde filmen skulle sluta på ett visst sätt men det blev alldeles tvärt om. En skön tvist och en läskig film. Helt klart värd att se!

Kommentera

