Gossip Girl Säsong 1

Genre: Drama,
Avsnitt: 18
Tid: 40 min
Visnings år: 2007-2008
Sammanlagda säsonger: inne på sin 5:te (Februari 2012)
Vinster & Nomineringar:  18 Vinster & 25 Nomineringar
Skådespelare:  Blake Lively (Serena van der Woodsen), Leighton Meester (Blair Waldorf), Penn Badgely (Dan Humphrey), Ed Westwick (Chuck Bass), Chase Crawford (Nate Archibald), Taylor Momsen (Jenny Humphrey), Jessica Szohr (Vanessa Abrams)

Handling: Serien följer ett gäng ungdomar på Upper East Side, New York. Serena är tillbaka! Varför lämnade hon sin bästa vän Blair för ett år sedan utan anledning? Varför är hon tillbaka? Serena är skandaldrottningen som tidigare spenderade sin tid med alkohol och droger, men nu hävdar hon att hon har ändrats. Men kommer Blair tro henne? Blair är Serenas trofasta vän, Queen Bee och tillsammans med Nate Archibald. Men är allt så perfekt? Nate är killen som har allt, men vad hände egentligen i det förflutna med Serena? Bästa vän till Nate (åtminstone i början) är Chuck Bass, Chuck har aldrig behövt lyfta ett finger i hela sitt liv. Han spenderar sin tid med sprit och tjejer.
Dan är killen som alltid drömt om Serena, men kommer hon lägga märke till honom nu när hon är tillbaka på Upper East Side? Han är trots allt från Brooklyn. Jenny är Dans lillasyster som gör allt för att bli populär, vilket betyder att vara Blairs betjänt.

Jag tycker: Visst, det är inte den bästa säsongen av serien, men jag har sätt sämre. Är jätteglad att Vanessa ännu inte har fått en stor roll och att Jenny är sitt vanliga jag, och inte superwannabe’n som hon blir senare.  En helt grym serie, Alla borde se, men är främst riktad till tonåringar/unga vuxna!

Taggat:,

One thought on “Gossip Girl Säsong 1

  1. […] äger), och därför tänker jag lotta ut den till er läsare! Jag har skrivit om första säsongen HÄR och jag gillade den […]

Kommentera

