Ny Serie – The Mob Doctor

Dr Grace Devlin jobbar hårt, både som doktor på ett sjukhus och med att hjälpa stadens ”maffia”. Grace tar uppdraget att hjälpa ”maffian” när hennes bror kommer i skuld till dem och snart kan hon inte dra sig ur – även när det gäller liv och död.

Den 18/9 (svenskt datum) börjar denna normal långa (40 min – reklam) drama serie. I rollerna ser man bland annat William Forsythe (The Devil’s Rejects), James Carpinello (The Great Raid), Zeljko Ivanek (The Event), Jesse Lee Soffer (As The World Turns, In Time), Wendy Makkena (Listen Up, Oliver Beene), Jordana Spiro (Harry’s Law, My Boys), Zach Gilford (Friday Night Lights, Off the Map), Jaime Lee Kirchner (Mercy, Just Legal), Floriana Lima (Poor Paul)

Jag tror att detta kommer bli en toppen serie! Mycket spänning och inte alls som vanliga sjukhusserier. Men det kan också bli en flopp, antingen eller… Samtidigt blandar de ”brottslighet” med ”sjukhus” som är raka motsatser till varandra. Jag tror den även kan bli lite mycket action ibland (jag hoppas inte!), och jag är ”a sucker for romance”. Men det här är definitivt en serie jag ser fram emot att se i höst!

Taggat:

Kommentera

