Gossip Girl Säsong 2

Genre: Drama,
Avsnitt: 25
Tid: 40 min
Visnings år: 2008-2009
Sammanlagda säsonger: 6 – 6:e säsongen börjar i Oktober, är extra kort och sedan avslutas serien
Vinster & Nomineringar:  18 Vinster & 31 Nomineringar (Augusti 2012)
Skådespelare:  Blake Lively (Serena van der Woodsen), Leighton Meester (Blair Waldorf), Penn Badgely (Dan Humphrey), Ed Westwick (Chuck Bass), Chase Crawford (Nate Archibald), Taylor Momsen (Jenny Humphrey), Jessica Szohr (Vanessa Abrams)

Handling: Ett nytt skolår börjar med att Upper East Side flyttar ut till Hamptons där de dejtar äldre kvinnor, grevar och passar upp på fulla författare. Lilla Jenny Humphrey stannar kvar i New York och praktiserar på Eleanor Waldorf, medans storebror Dan använder sin tid åt att arbeta för en av sina favorit författare. Men är författar yrket något för honom? Serena slappar i Hamptons med sin nya bror Chuck och vännen Nate som har ett nytt kärleksintresse. Detsamma har Blair, men är det ett sammanträffande att Blair’s och Nates nya partners känner varandra? På Upper East Side tar dramat aldrig slut, när andra tonåringar förbereder sina collegeansökningar inträffar sex med lärare, provokationer, lögner och festande…

Jag tycker: Denna säsongen var starkare än den första! Jag är dock inte helt säker på om det beror på att skådespelarna har hittat in i sina roller eller att den utvidgades med 7 avsnitt. Jag älskade avsnitt 24 – ”Valley Girls”. Jag kommer ihåg hur mycket det pratades om att det skulle bli en spin-off på Gossip Girl, men det hände aldrig. Älskar Jenny i denna säsongen! Hon & Nate blev snabbt mitt favoritpar och jag tycker fram till idag att de ska vara tillsammans. Dock är Vanessa värdelös, TA BORT HENNE! Denna säsong får iallafall 4.5/5!

Taggat:

Kommentera

