Gossip Girl Säsong 4

Genre: Drama,
Avsnitt: 22
Tid: 40 min
Visnings år: 2010-2011
Sammanlagda säsonger: 6 – 6:e säsongen börjar i Oktober, är extra kort och sedan avslutas serien
Vinster & Nomineringar:  18 Vinster & 31 Nomineringar (Augusti 2012)
Skådespelare:  Blake Lively (Serena van der Woodsen), Leighton Meester (Blair Waldorf), Penn Badgely (Dan Humphrey), Ed Westwick (Chuck Bass), Chase Crawford (Nate Archibald), Jessica Szohr (Vanessa Abrams)

Handling: Sommaren möter Upper East Side, Jenny har blivit tvingad till Hudson och sin mamma efter Blairs utbrott i slutet av den förra säsongen. Nate lever livet med Chuck’s ”black book”. Dan spenderar sin tid i en obekväm situation med Georgina som är tillbaka i staden. Blair och Serena lever livet i Paris, där Serena har beslutsångest och dämpar den genom franska män. Blair besöker istället de platser hon alltid läst om i böcker, så som museer och baler… Men var är Chuck? Varför har ingen hört av honom? Vem är egentligen den där Luis som Blair träffar i Paris? Vem finns egentligen i Serenas hjärta? Kommer någon få reda på Dans hemlighet? Har Nate lite för kul, och kommer Jenny stanna där hon är?!

Jag tycker: Gossip Girl är tillbaka! Med en stor smäll tar de sig igenom de förra säsongerna som enligt mig var hyfsat värdelösa. Den här säsongen var full med spänning, och inte lite drama. Jag vet inte vad jag ska säga, men startar med att jag älskade Juliette! En grymt bra och utvecklad karaktär som jag gärna hade sett mer av, men hennes bror kunde de ha skippat. Ha med 2 lärare-elev förhållande i en säsong är lite väl mycket! Men jag hade gärna velat att det hade gått bra med Serena och Colin, de var ett fint par och han verkade gilla henne. Jag gillade också Chuck och Raina, hon var mer tråkig med Nate… Men Chuck… hur kunde han gilla Eva/Ava eller vad hon nu hette? Snacka om slöseri med tid. Charlie, Charlie, Charlie… Behöver jag säga mer än att jag inte gillar henne?

PS, glöm inte tävlingen! Vinn en Gossip Girl box HÄR! Avslutas 12.00 på Lördag (1/9-12)

Taggat:

Kommentera

